Etnicitet og regionalisme i voice over, er din race eller kultur en belastning?

Denne artikel har været på hylderne i ryggen af mit sind i et stykke tid. Jeg var venter nemlig tid til at skrive det så meget som jeg ventede på de rigtige ord og formuleringer at komme på forkant. Dette er og vil altid være et følsomt emne, så jeg vil forsøge at behandle det som sådan. Jeg blev yderligere inspireret til at få det på papir nu, af den seneste afgang af Isaac Hayes fra komediehittet tegneserie South Park. Selvom historien om hans afgang omfatter religion og politik, hverken den ene gælder for denne artikel. Isaac Hayes var stemmen af tegnet kok på Comedy Central animerede serie på grund af hvem han var, og hvad han lød som da han talte. Hvorfor han forlod har showet intet at gøre med denne artikel, men hans situation, mens arbejde for showet kan have nogle korrelation. Det virkede nu var lige så god en tid til at skrive det som alle andre, med en lille nationale lægges vægt på et emne i den samme familie.

Så ok allerede, nok med begrundelse for at skrive den. Komme videre med det…

I flere år at lære ins og outs af stemmen over business, har jeg altid undret mig, hvis stemme over en dag kan blive en stor søjle af ligestilling. Noget, der udjævnes vilkår for de forskellige multikulturelle samfund, vi kalder Amerika; en virksomhed med åbne dørene for alle, uanset hvor vi kom fra og hvad farve vores hud skete for at være. Som jeg fortsætte med at overveje mulighederne for sådan en level playing field, er svar på det overordnede spørgsmål et rungende nej. Det vil ikke være et vilkår om ligestilling helst snart, men måske ikke alle de samme gamle grunde du måske har mistanke om.

I ingen anden virksomhed ville det være acceptabelt, eller for sags skyld lovligt, at bogføre et job mulighed for eller liste med kriterier eller parametre såsom “Wanted, afrikanske amerikanske mandlige eller kvindelige.” eller “looking for nordamerikanske kaukasiske mand til dette job.”; jobopslag, der i deres grænser ikke så subtilt sige, “ingen andre skal ansøge.”

Men i voice over industri, evnen til at vælge og vrage mellem mand eller kvinde, sort, hvid eller spansktalende er ikke kun en hver dag begivenhed, det er den måde, erhvervslivet er gjort. Producenter og støbning direktører er frihed til at være så begrænset som de ønsker i deres stræben efter det perfekte match for deres del. Gør dette dem onde og forfærdelige mennesker? Nej. Men der er ingen mangel taler punkter, når det kommer til hvordan lige muligheder er spredt blandt kunstnere i film og tv-branchen. Forestil dig fordørene af en stor amerikansk virksomhed er omfattet af plakater herom: “wanted, computer programmør skal være sort kvinde med en lille urban skær til hendes stemme.” Tanken skal være så langt fra realm af muligheden for at være latterligt, i det mindste i denne dag og alder. Men i voice over industri er der daglige posteringer, der ikke indebærer eller udlede dette. De kommer lige ud og sige det.

Ingen vil nogensinde kunne fortælle de egentlige hensigter bag folk leje for projektet, og for vores egen tilregnelighed kunne vi samt antager deres intentioner er gode og med fortjeneste. Med alle den opmærksomhed og kritik Mel Gibson har modtaget for sin hånd i The Passion of the Christ, tror jeg tanken om en sort mandlige hovedrolle nogensinde krydsede hovederne på folk i departementet støbning, og åh hvad ruckus, der ville have været havde der været den retning de besluttede at tage denne film. De kastede en hvide mandlige hovedrolle skuespiller for del af Jesus for at bevare nøjagtigheden af historien? Hvis så der er mange i dette land og resten af verden, at sætte spørgsmålstegn ved denne nøjagtighed.

Vent et minut… Jeg kan føle denne artikel spiral… Anvende pauser, vende tilbage til den oprindelige hensigt, og komme tilbage til emnet…

OK, tror jeg jeg fik den.

Er det tilstrækkeligt at sige, at folks sande hensigt er generelt begravet er så dybt det meningsløst at begynde udkig efter det. Hvis vi ønsker at bevæge sig ud over mulighederne for fordomme og undtagelse i denne virksomhed, vil vi finde en måde at narre direktører og støbning mennesker. En måde at slå det system, der måske eller måske ikke være på plads. En måde at overvinde, så at sige en hindring, der til dette punkt fortsat er ansigtsløse og så skuffende, det kan aldrig blive taget fat. Vi vil ikke vide, hvad vi kæmper, eller hvis vi kæmper noget overhovedet. Ikke en meget lyse udsigter.

Nedbryde barrierer.

Når jeg har mulighed for at coach voice over talent med anden etnisk baggrund forskellig fra min egen, åbner mit sind til fascinationen af ukendt. Jeg peering-aftaler i en gletscherspalte så dyb og forskellig fra min egen, at min receptorer er i højeste beredskab. Inde at gletscherspalte er mange ting, jeg nogensinde har set, kultur, jeg kan har aldrig oplevet, overbevisninger og oplevelser, som jeg måske har aldrig overvejet. Mange er dele af den menneskelige eksistens, jeg har aldrig stødt på, og som de har formet denne person kunne forme mig lidt så godt. Jeg skal vidne dem, lære af dem, føler dem og høre dem for at bedre skimmel min tilgang til at undervise denne håndværk. Det er normalt meget lettere sagt end gjort. Mange gange jeg støder aktører eller broadcast talent, der har kæmpet så hårdt for at undertrykke deres regionalisme, etnicitet eller nationalitet at få dem til at sænke den væg, de har til tider været tvunget til at oprette, ikke er en let opgave.

Meget af min evne til at nedbryde disse barrierer er simpelthen en udviklingsmæssig tilgang til at opbygge tillid. Du kan spørge, hvorfor jeg ville forsøge at nedbryde disse vægge på alle; Hvorfor ikke bare lade dem være og skimme igennem dem? Sikkert af samme grund når jeg taler med nogen jeg vil have dem til at se mig i øjnene. Som coach er det min opgave at grave så dybt som jeg kan, for at finde den rå talent. Så nødt jeg til at bringe denne talent til den overflade, hvor det kan trække vejret, vokse og blomstre. Dette er en performance kunst, en menneskelig virksomhed, en kunstform, der kræver folk deres sande selv. Jeg forsøger at lære stemmeskuespillere at skabe karakterer, ikke lære et tegn til at blive en anden. Jeg skal kunne se den virkelige person. Det er der jeg finder den stemme, jeg forsøger at coache. Jeg kan ikke træner den person, der er prydet med en lavvandet facade. Jeg har brug at tale med den virkelige person bag væggen.

Virkeligheden dikterer, at samfundsmæssige pres og socioøkonomiske status samt kulturelle baggrund vil være den stærkeste indflydelse for, hvordan en person præsenterer sig selv til andre. I den langt fra utopiske samfund af kommercielle voice over talent, producenter og virksomheder, der ansætter freelance talent direkte, hvis de ovennævnte faktorer fører dig til at tale noget, men “The Kings dansk” (sammen med sin accent) verden af muligheder i stemme over vil være evigt meget små for dig. Den måde vi taler, vores intonation og de regionale artefakter i vores lyd spiller en stor rolle i, hvorvidt vi ser nogen succes i denne branche.

At blive bedre versioner af os.

Så mange mennesker at forfølge stemme eller udsendelse karriere er tvunget af nogle uskrevne ord i loven til at forme deres lyd i noget betragtes som mere bruger kammeratlig. Der gør dem love eller angiver at politik er ukendt for mig, såvel som resten af os, men oftere end ikke det dikterer at: Urban accenter og dialekter er elimineret eller undertrykt. Kultur er tabt og regionale smag er begravet. Hvad er tilovers er en helt producerede lyd, som til gengæld bliver den person permanent offentlig eller professionel stemme. Mange gange det lyder tvunget, hvilket igen gør det til at lyde falsk. Når det lyder anstrengt eller falske begynder speakeren lyden at krybe igennem. Tvunget, falske speakeren stil læser ikke er øverst på hitlisten i voice over business.

Producenter og selv almindelige mennesker kan casting stemme talent på udkig efter stemmen og/eller følelse af rigtige mennesker; fyr eller pige fra coffee shoppen, en person, de mødte på banken, de mennesker, der giver deres børnehave tjenester, folk på deli og små butikker de hyppige. I essensen, folk de vælger at interagere med under den normale udvikling af erhvervslivet. Når mange stemme over arbejdspladser er støbt, er det den følelse, vi får når vi ser et velkendt ansigt eller høre en velkendt stemme, producenter og støbning mennesker forsøger at genskabe.

Når vi ser et velkendt ansigt, eller hører en velkendt stemme og det er, vi ønsker at se eller høre, er det generelt betryggende. Når noget er fremmed for os, eller mærkelige og ukendt, er vi normalt noget, men behageligt. I en nøddeskal er grunden til, at vi ikke ønsker vores stemmer at være mærkeligt, ukendelig eller fremmed for det generelle publikum. Vores evne som stemmeskuespillere til at oprette de ønskede billeder med vores stemmer er hvad der får os hyret og lander os arbejdspladser. Hvad får os overset, hvis ikke pigeon-hul helt er ikke at kunne levere disse stemmer uden nogle form for regionale, bymæssige eller etniske indflydelse. Når en stemmeskuespiller auditions med nogen af de ovenstående artefakter i deres stemme for et job, der ikke udtrykkeligt kræver eller anmoder herom, de sandsynligvis vil ikke få jobbet, og den person leje for jobbet, ved at gøre en diskriminerer dom, har i det væsentlige forskelsbe neret mod dem på grund af lyden af deres stemme.

Forståelse brisant af ordet “forskelsbehandling” spørger jeg at du venligst underholde alle definitioner af ordet inden jeg går ud den dybe ende over min brug af ordet. Det er slet ikke meningen at antyde producenterne i verden direkte diskriminerende mod enhver, der lyder som om de er alt andet end hvide. Der var ikke hensigten med kommentaren, men virkeligheden i denne ide, vil vi aldrig vide, hvis de er eller ej. Den eneste måde at fjerne det som en mulighed er at undergrave det ved at blive en bedre, mere alsidige voice over talent og lære at tale med eller uden vores regionale eller etniske påvirker. Hovedsagelig bliver gennem uddannelse og praksis bedre versioner af os.

Værdsættelse vores naturlige karakter.

Jeg kan tænke på noget mere sårende, snigende eller forbryderiske end at fortælle en person af enhver farve, kultur, race, nationalitet eller tro, at den måde, de blev født ind i denne verden ikke er gode nok til at deltage i og trives fra dets høst. Det er imidlertid den besked fik dagligt af folk af forskellige kulturer fra retninger og kilder, der er for mange at nævne. Der er nogle, der kan indgå ved min simpelthen at skrive denne artikel, jeg er blevet en af disse kilder. Jeg tillader mig at tvivle, men på nuværende tidspunkt afvise at argumentere. Igen, vil jeg ikke give denne artikel for at komme ud af kontrol. Min eneste kommentar er denne: jo længere vi går uden at tale om disse spørgsmål, jo længere vil vi i sidste ende ender taler om dem.

Vores naturlige karakter mere end hvordan vi lyder, når vi taler, er hvad der gør os hele. Selvom nogle af os ikke måske helt lide os, når vi er frie til at være os selv synes vi at være mest tryg. Når det kommer til business af voice over, er er tryg en af de vigtigste nøgler til succes foran mikrofonen. Vi ønsker at være afslappet. Vi ønsker at være i stand til at fokusere og koncentrere sig om opgaven ved hånden. Begge er ganske vanskeligt, når en del af vores energi er brugt til at være en person, vi ikke er. Det bedste eksempel ville være typen ubehag sanger oplevelser når de forsøger at synge et stykke, der er uden for deres rækkevidde. Denne erfaring er identisk med oplevelse af voice over talent, der forsøger at begrave en accent eller dialekt, og lyder som en person, han eller hun ikke er.

Men hvis vores naturlige karakter er en, der taler med en sydlige draw, en urban accent eller fremmed dialekt, helst vi taler som os selv, vi vil tale i mode ikke passer meget godt til udfører stemme over her i Amerika. Så hvad er talenter af forskellige regioner og etniske grupper at gøre? For at besvare spørgsmålet, vi har brug at udforske implikationerne af hiding eller lære at udføre omkring hvem vi virkelig er. Det bringer frem det dilemma, jeg hentydede til et par kolonner tilbage; Hvordan gør du vågner op, kigge i spejlet og acceptere, at måde du blev født ind i denne verden ikke er gode nok til at deltage i denne branche? Det er en temmelig hård pille at sluge.

På alle forefront, i alle hjørner af samfundet styrker kæmper for at bevare deres kultur, og denne industri i mange flere måder end en, spørger at du opgive det. Ikke for at sige der ikke er muligheder derude for mennesker af forskellig kultur, farve og dialekt, men størstedelen af stemme over jobs vil gennemsnitlige Joe eller Jane, der taler med en typisk midt Amerika type påvirker.

Min første lejlighed til at coache en African American studerende kom flere år siden. Hun var en ung kvinde, meget klar med et charmerende smil. Hun kom til mit studie med en rimelig mængde af handler erfaring, som var en ægte fordel for hende. På grund af nogle af hendes Shakespeares fase opleve hendes regionalisme og dialekt var kun meget subtile attributter til hendes stemme. Jeg fandt hende at være en meget behagelig højttaler, og efter at have hørt hende bag mikrofonen, tænkte at vi med lidt tweaking, kunne producere en demo hjuls, der havde ingen identificerbare karakteristika, der ville meddele til lytteren, hvad hun så gerne, hvor højt hun var , hvilken slags sko hun kunne lide at bære, og ja, hvilken farve hendes hud var.

Efter nogen diskussion om konceptet med at have hendes demo være etnisk neutral, hun og jeg aftalt både vi ikke ville arbejde skal det være helt neutral, men i stedet sive nogle af hendes naturlige smag med de mere verdslige, konservative læser på hendes rulle. Det var vigtigt for mig, at hun var i stand til at demonstrere sin evne til at slå sin urban dialekt, og fra, og ikke har det magert mere i ene eller den anden retning. Jeg ønskede ikke at undertrykke eller forsøge at skjule det faktum, at hun var en ung, værdig, intelligent sort kvinde. Jeg ønskede hendes demo til at vise, at hun var en unge, intelligente, værdig kvinde, som ved den måde skete til at være sort.

Vi begge ønskede at omfavne sin kultur. Min overvældende ønske var, at hun fik en fair ryste, når nogen lyttede til hendes demo. Jeg ville have dem til at få et par numre, før de opdagede at der var flere lag til produktet. Min primære bekymring var, at nogen ville pop i hendes demo hjuls, høre det første spor og se bort fra det som en etnisk demo, eller føje den til den sorte bunke, hvis der var sådan en ting, eller værre smide det. Vi drøftede alle disse muligheder og tog dem i betragtning, når crafting hendes demo. Jeg vidste fra begyndelsen jeg trampede i etisk ukendt område ved at bringe disse spørgsmål frem i forgrunden, lige så meget som jeg er ved at skrive denne artikel. Men jeg følte mig som stærkt derefter som jeg gør nu, der indtil samfund finder en samvittighed og nogle anstændighed, eller vi kan vende tilbage hænder tid, det kan gøre mere skade end gavn ved at vælge at lade verden er ikke den måde det er.

Da det kom tid til at vælge coveroplysninger for hendes demo hjuls, blev spørgsmålet om, hvorvidt hun skal sætte sin headshot med sin demo. Mit svar på dette spørgsmål var ikke til. Jo, denne virksomhed kaldes Voice-Over, ikke ansigt-over, eller Where-Did-I-Come-From-Over, eller hvad-farve-Am-jeg-Over. I denne virksomhed, som med enhver anden virksomhed, bør det gøre absolut ingen forskel hvor du kommer fra eller hvad du ser ud. Det eneste, der bør sagen og ofte gør er, hvad du godt kan lide.

Isolere dine evner

En af mine største bekymringer, når et nyt talent kommer til mit studie er, at de forstår vanskelighederne med at opnå succes. Det tager en stor investering, tid og energi til at bevæge sig fremad i branchen, og informere en talent af hvad hindringer står foran dem op foran før de nogensinde komme i gang, eller nogensinde bruger en krone på virksomheden kun synes rimeligt for mig. De fleste mennesker har de samme forhindringer, når Introduktion: manglende erfaring, kolde læse evne og audition teknik, manglende tekniske viden når det kommer til redigering og uploade filer til servere og konfiguration af hjem studios. Alle disse hindringer er temmelig generelle. Men når en talent har en regional, etniske eller kulturelle baggrund, der direkte virkninger deres levering af stemme over kopi, det bliver meget mere af en udfordring for dem som et talent og mig som coach.

I min tidlige dage af coaching, kommentere på en persons kulturelle baggrund som en hindring for deres succes føltes lidt som at gå en balancegang. Jeg var ikke helt sikker på hvilken tilgang jeg skulle tage og sige noget overhovedet var lidt ubehageligt. Men når jeg betragtes som alternativ ikke fortæller studerende og lade dem gå ind i deres uddannelse kun at have nogen fortælle dem senere, jeg følte, jeg kunne lige så godt tage risikoen og fortælle dem op foran. Hver gang jeg har haft at gøre det, har der været en blanding af svar, de fleste af dem ikke verbal så det er svært at sige præcis hvordan talent opfattet hvad jeg sagde. Jeg kan tænke på nogen nem måde at sige det. Så op til dette punkt, jeg bare komme lige ud og fortælle folk der deres accent eller måde at tale på vil have en negativ indvirkning på deres succes som en voice over talent.

Jeg normalt forsøge at forklare processen med at installere en switch, der snarere end helt befri dem for deres naturlige stil for at tale, gør det muligt for dem at slå det til eller fra. Installere denne parameter tager tid og kræfter og tid naturligvis i forfølgelsen af coaching koster penge. Pengene fortsætter med at være den ene store uoverkommelige faktor, der holder folk for at indtaste denne forretning eller fortsætter med at forfølge det meget længe. Når nogen mener, at udsigten til at bruge nogle af deres coaching budget på at slippe af med noget, de aldrig så som et problem i første omgang, presser det lejlighedsvis dem til at kaste håndklædet i ringen tidligt og beslutter dig for denne forretning er ikke for dem.

Selvom det kan lyde grusom eller uheldige, når de fleste studerende beslutter at bakke ud er på nuværende tidspunkt jeg opstemt. Dreje hale og kører ved det første tegn på problemer er det, der holder alle og deres bror fra at have en stemme over demo på markedet. Men når en talent fra en etnisk forskelligartet baggrund beslutter at bakke væk ved at være informeret om dette, det rammer mig lidt tættere til kernen. Jeg kan ikke hjælpe, men føler at jeg er bare en anden i den lange kæde af mennesker, der har sagt i løbet af deres liv, “Jeg er ked af, men fordi du er (sted etnicitet her), denne forretning ikke er rigtige for dig.” One, det er slet ikke hvad jeg siger, og to; det kunne ikke være længere fra sandheden. Selv om på et menneskeligt plan, er det hvad det føles som om jeg siger, og jeg har aldrig ønsket at være en person, der sagde ting som.

Jeg har kendt i lang tid, at sandheden gør ondt og folks opfattelse er deres sandhed. Hvordan mennesker opfatter, hvad jeg siger kan føre til det blive at misforstået. Jeg har også kendt, at for at være en Leder du sommetider nødt til at gøre nogle meget upopulære beslutninger. Det er derfor jeg fortsætte med at følge en sti af ærlighed, og giver vurderinger af hvordan jeg se denne forretning at alle nyankomne og hvordan jeg føler, at de vil passe ind i den. Jeg finder det en handling i nærheden af kriminelle til at tage en persons penge, skubbe dem gennem uddannelse og starte dem ind i en verden med mindre end de passende værktøjer og barrierer stående i deres måde. Jeg er bange for, at ikke alle i denne branche deler den samme fundament af hovedstolen. Dette er helt sikkert noget jeg tror voice over talent med etnisk forskellige baggrunde bør være opmærksom på når du indtaster denne markedsplads.

Hvis du er en stemmeskuespiller, der føler sig nogle af de særlige kendetegn ved din stemme kan have noget at gøre med din manglende succes i denne branche, forsøger jeg tilbyde dig en hånd af forståelse. I sådan en detalje orienteret virksomhed hvor selv den mindste variation i vores stemme kan betyde forskellen mellem at få ansat og ikke at få ansat, er det af største betydning, er vi i stand til at analysere vores produkt og se om der er noget holder os tilbage. Hvis vi mangler evnen til at selv analysere, det er en proces, der kan læres gennem konstant coaching. Også, ikke føle det som om din naturlige stil er noget, der skal være knust, tørres væk eller proppet ind i nogle dybe mørke hjørne, fordi den ikke. Se på det som et værktøj, en anden pil i din dirre, og en anden stemme til at vise din alsidighed. Prøv at se ud over det som din eneste stemme og ser det som en af de mange ting, der gør dig unik, varieret og spændende. Det kan være en meget værdifuld din portefølje, men som din eneste stykke, kan være en skade til din succes.

Der er mure rundt omkring mennesker af kultur i dette land, for slet ikke at tale om verden. Nogle er lavet af granit; nogle er ikke så let at se. Nogle er faldet i de sidste 25 år og nogle er stadig ved at blive bygget. Nogle er beregnet til at holde folk i, selv om mange nu er beregnet til at holde folk. Disse er realiteterne i verden, vi lever i. De fortsat kan blive virkelighed for så længe vi lever. Men dette ikke betyder, vi er nødt til at bøje sig for dem, eller forsøge at tunnel vores måde under dem, har vi kun at forestille måder at hæve sig over dem og gøre dem til at forsvinde. I ansigtsløse verden af voice over, kan lidt træning gå en lang vej mod at skabe en ny virkelighed. En virkelighed, hvor vi ikke vurderes købe farven på vores hud eller hvor vi kommer fra, men ved at indholdet af vores demo-bånd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *